Yrityksen tehokkainta mainontaa ja markkinointia tekevät tyytyväiset asiakkaat, jotka kertovat kokemuksistaan eteenpäin esimerkiksi somessa ja arkipäivän keskusteluissa. Asiakkaiden suositteluja pidetään usein uskottavampana kuin yrityksen omaa mainontaa, sillä se koetaan puolueettomaksi ja luotettavaksi. Yrittäjän ei kuitenkaan kannata tuudittautua siihen, että hyvä maine vain itsekseen kiirii ympäri kyliä, vaan tyytyväisten asiakkaiden kokemuksia ja referenssikertomuksia sekä onnistuneita työprojekteja kannattaa kerätä aktiivisesti ja hyödyntää yrityksen markkinoinnissa.
Lue lisääKerää referenssit talteen ja erotu eduksesi
Monen pienyrittäjän ja isomman yrityksen arki muuttui kertaheitolla koronaviruksen levitessä Suomeen. Poikkeusajan rajoitukset ovat tyrehdyttäneet useiden yritysten asiakasvirrat täysin ja osa on joutunut laittamaan viranomaismääräyksellä ovensa kokonaan säppiin. Kekseliäisyyttä ja sisua on tarvittu, jotta tilanteessa pystyy jotenkin selviytymään. Moni yritys onkin rohkeasti muuttanut tuotettaan tai palveluaan ja liiketoimintamalliaan vastaamaan tilanteen mukanaan tuomiin haasteisiin.
Lue lisääHoukuttele asiakkaita verkossa
Elämme poikkeuksellisia aikoja, mikä näkyy ihmisten ostokäyttäytymisessä. Jotta asiakasvirrat eivät tyrehdy ja kauppaa tehdään myös jatkossa, kannattaa yrittäjien sopeutua kaikin keinoin muuttuneeseen tilanteeseen. Kannattaa muistaa, että nyt tehty työ kantaa hedelmää myös jatkossa.
Hubspotin tutkimuksen mukaan asiakkaat olivat koronakriisin alettua maaliskuussa 2020 vuotta aiempaan verrattuna huomattavasti tiiviimmin yhteydessä yrityksiin ja etsivät ahkerasti tietoa yritysten verkkosivuilta. Yritykset keräsivät aiempaa enemmän kontakteja, mutta toisaalta samaan aikaan uusien kauppojen tekeminen vaikeutui. Mitä tämä tarkoittaa yrittäjälle ja miten tässä poikkeuksellisessa tilanteessa kannattaisi toimia?
Lue lisääPienellä yrityksellä ei yleensä ole suuria resursseja markkinointiin, joten on tärkeää suunnitella tarkasti, mihin pieni markkinointibudjetti ja arvokas työaika käytetään. Suunnitelman toteutumista kannattaa myös seurata mittaamalla markkinoinnin tuloksia. Näin saadaan selville, toimivatko markkinointitoimenpiteet vai täytyykö suunnitelmaa jotenkin muokata, jotta asetetut tavoitteet saavutetaan. Tästä blogitekstistä löydät vastauksia, kuinka teet pienyrityksen markkinointisuunnitelman ja kuinka mitata markkinointia.
Lue lisääVinkit pienyrittäjän somemarkkinointiin
Puhelimen vilkuilusta on tullut monelle päivittäinen tapa. Sosiaalinen media on tullut osaksi arkea, ja sen parissa vietetään huomaamatta paljon aikaa päivässä. Sosiaalinen media viihdyttää, on kommunikoinnin väline ja sieltä etsitään neuvoja eri tilanteissa. Yrittäjän kannattaakin olla siellä, missä potentiaaliset asiakkaat jo ovat ja hyödyntää sosiaalisen median mahdollisuudet yrityksen markkinoinnissa ja myynnissä.
Pohjoismaissa vaikuttavan Avidlyn markkinointiarkkitehti Antti Leinolla on digitaalisen markkinoinnin alalta vuosien kokemus. Tässä postauksessa hän jakaa parhaat neuvonsa pienyrityksen markkinointiin sosiaalisessa mediassa.
Lue lisääYrittäjän vapaus ja mahdollisuus tehdä omaa juttuaan ajavat ihmisiä yrittämään. Yrityksen perustaminen on nykyisin taloudellisesti hyvin helppoa, koska omaa alkupääomaa ei enää tarvitse. Yrittäjyyden kiemuroihin ja mahdollisiin riskeihin kannattaa silti perehtyä ennalta. Yksi oleellinen seikka yrityksen perustamisvaiheessa on miettiä yritysmuodon valintaa. Oikeanlaisen yritysmuodon valinta on tärkeää muun muassa verotuksen ja riskienhallinnan kannalta.
Tässä blogitekstissä, Irene Matinpalo, oikeustieteiden maisteri, yrittäjä ja yritysasiantuntija YritysEspoosta neuvoo aloittelevia yrittäjiä yritysmuodon valinnassa.
Lue lisääOnko yritystoimintasi kasvanut niin, että työtä riittäisi useammalle henkilölle? Usein yksinyrittäjät painavat vaikka kellon ympäri töitä yrittäessään tehdä kaiken itse. Vaarana voi olla työtaakan alle uupuminen. Jos yrityksen toiminta on jo vakiintunutta, työntekijän palkkaaminen voi olla viisasta ja kun yritystoimintaa ollaan kasvattamassa, on työntekijöiden palkkaaminen usein välttämätöntä.
Lue lisääParhaat vinkkimme pienyrittäjän tueksi
Pienyrittäjä törmää arjessaan monenlaisiin haasteisiin, jotka helposti vievät paljon aikaa ja energiaa asioilta, jotka edistäisivät liiketoimintaa. Olemme keränneet tälle sivulle blogipostauksiamme, joista löytyy vinkkejä monenlaisiin pienyrittäjän pulmiin.
Lue lisääPienen tai aloittelevan yrityksen markkinointi ei ole aina helppo nakki. Moni yrittäjä törmääkin nopeasti ongelmaan, mistä saisi näkyvyyttä yritykselle, kun käytössä ei ole valtavaa markkinointibudjettia eikä osaavaa markkinoinnin asiantuntijaa? Kokosimme tähän blogiin vinkit, miten markkinoit yritystäsi tehokkaasti pienellä budjetilla.
Yritys kasvuun rahoituksen avulla
Haaveiletko yrityksesi liiketoiminnan kasvattamisesta? Kasvua voi hakea tiettyyn pisteeseen saakka kotimaasta, mutta jos tuotteella tai palvelulla on kansainvälistä potentiaalia, kannattaa suunnata rohkeasti ulkomaille. Kasvuhakuisille yrityksille on tarjolla monia rahoitusvaihtoehtoja, joista rahoitusalan ammattilainen osaa antaa parhaat neuvot.
Pitkän uran rahoitusalalla tehnyt Tarja Pitkänen neuvoo työkseen kasvua tavoittelevia pk-yrityksiä. Pitkäsen perustama Whynot Grow Oy tarjoaa yrityksille kokonaisvaltaista tukea rahoitusjärjestelyissä ja rahoitusasioiden hoitamisessa. Yrityksen tavoite on auttaa mahdollisimman montaa yritystä löytämään rahoitusratkaisu, joka mahdollistaa yrityksen liiketoiminnan kasvun.
Lue lisääTilaa kirjoitukset sähköpostiisi
Aiheet
- blogi (173)
- vinkit (49)
- remontti (42)
- yrittäjälle (29)
- taloyhtiö (21)
- Zeckit (20)
- sisustus (13)
- Zeckit-yhteistyökumppanit (12)
- markkinointi (12)
- koti (11)
- vlogi (10)
- keittiöremontti (9)
- asiakaspalaute (8)
- sisäilma (8)
- sähkötyöt (8)
- kosteusvaurio (7)
- kylpyhuoneremontti (7)
- omakotitalo (7)
- putkiremontti (7)
- mökki (6)
- home (5)
- isännöitsijä (5)
- siivous (5)
- asuntokauppa (4)
- asbesti (3)
- energiansäästö (3)
- joulu (3)
- juhlat (3)
- kotitalousvähennys (3)
- puutarha (3)
- rahoitus (3)
- tee-se-itse (3)
- työnhaku (3)
- konkurssi (2)
- tarjouspyyntö (2)
- vanhustenhoito (2)
- vierasblogi (2)
- yritysesite (2)
- english (1)
Viimeisimmät kirjoitukset
Suosituimmat kirjoitukset
Arkisto
- tammikuuta 2021 (2)
- joulukuuta 2020 (3)
- marraskuuta 2020 (3)
- lokakuuta 2020 (5)
- syyskuuta 2020 (4)
- elokuuta 2020 (2)
- heinäkuuta 2020 (1)
- kesäkuuta 2020 (4)
- toukokuuta 2020 (4)
- huhtikuuta 2020 (5)
- maaliskuuta 2020 (3)
- helmikuuta 2020 (4)
- tammikuuta 2020 (2)
- joulukuuta 2019 (1)
- marraskuuta 2019 (2)
- lokakuuta 2019 (4)
- syyskuuta 2019 (4)
- elokuuta 2019 (2)
- heinäkuuta 2019 (2)
- kesäkuuta 2019 (3)
- toukokuuta 2019 (4)
- huhtikuuta 2019 (3)
- maaliskuuta 2019 (4)
- helmikuuta 2019 (3)
- tammikuuta 2019 (4)
- joulukuuta 2018 (5)
- marraskuuta 2018 (3)
- lokakuuta 2018 (6)
- syyskuuta 2018 (4)
- elokuuta 2018 (5)
- heinäkuuta 2018 (4)
- kesäkuuta 2018 (5)
- toukokuuta 2018 (6)
- huhtikuuta 2018 (4)
- maaliskuuta 2018 (4)
- helmikuuta 2018 (5)
- tammikuuta 2018 (2)
- joulukuuta 2017 (2)
- marraskuuta 2017 (4)
- lokakuuta 2017 (4)
- syyskuuta 2017 (3)
- elokuuta 2017 (2)
- heinäkuuta 2017 (4)
- kesäkuuta 2017 (4)
- toukokuuta 2017 (2)
- huhtikuuta 2017 (1)
- maaliskuuta 2017 (1)
- helmikuuta 2017 (2)
- tammikuuta 2017 (2)
- joulukuuta 2016 (2)
- marraskuuta 2016 (3)
- lokakuuta 2016 (2)
- syyskuuta 2016 (3)
- elokuuta 2016 (1)
- kesäkuuta 2016 (1)
- toukokuuta 2016 (1)